وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد 
سرخط خبرها

جای خالی مرکز حمایت از پسران آسیب‌دیده در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۷۵۸۷
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
جای خالی مرکز حمایت از پسران آسیب‌دیده در مشهد
سرپرست تنها مرکز حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب مشهد گفت: جای خالی چنین مرکزی برای گروه پسران نیز احساس می‌شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ سرپرست تنها مرکز حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب مشهد از کاهش میانگین سنی دختران در معرض آسیب در مشهد خبر داد و گفت: بر اساس نتایج تحلیل‌ها، این عدد در شش ماهه دوم پارسال به دوازده سال رسیده است.

معصومه مهران‌فر در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این مرکز درمجموع می‌تواند حدود نود پرونده فعال داشته باشد و دختران در معرض آسیب پس از ترخیص از مراکز سلامت به ما معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی پذیرش دختران در این مرکز از ۱۲ تا ۳۵ سال است، ادامه داد: دخترانی که به این مرکز معرفی می‌شوند، طی سه دوره زمانی زیرنظر قرار می‌گیرند. دوره اول شش‌ماهه تعریف شده است. پس از آن نیز دو دوره سه‌ماهه برای فرد تمدید می‌شود.

سرپرست تنها مرکز حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب مشهد اظهار کرد: فرد با پایان دوره شش‌ماهه ترخیص می‌شود، اما همچنان می‌تواند از خدمات مشاوره و مشاوره‌های تلفنی ۲۴ ساعته تا پنج‌سال به‌صورت رایگان استفاده کند.

مهران‌فر با اشاره به اینکه در شش ماه دوم پارسال حدود نود نفر از دختران آسیب‌دیده مشهد در این مرکز پرونده تشکیل دادند، بیان کرد: دختر آسیب‌داده به فردی اطلاق می‌شود که در وهله اول به‌نوعی از نظر روحی، جسمی و جنسی آسیب دیده باشد یا درگیر معضل فرار از خانواده است یا در خانواده طلاق حضور دارد. طیف عمده مراجعان ما دخترانی هستند که پدر و مادرشان از هم جدا شده‌اند.

سرپرست تنها مرکز حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب مشهد با بیان اینکه جای خالی چنین مرکزی برای گروه پسران نیز احساس می‌شود، ادامه داد: خدمات ارائه‌شده این مرکز به مددجو شامل انواع مشاوره ازجمله مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی و روان‌پزشکی است.

وی با بیان اینکه همه خدمات مرکز برای مددجو رایگان است، گفت: در استان فقط یک مرکز با این عنوان در مشهد وجود دارد. این مرکز سه سال پیش آغازبه‌کار کرد، اما با الگوبرداری از مرکز مشهد، دیگر شهر‌های بزرگ کشور نیز چنین مرکزی را راه‌اندازی کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->